Výuka náboženství v Brně vyvrcholila Stezkou sv. Václava
Zdroj: web OBPE
Výuka probíhala každé druhé pondělí odpoledne a byla zaměřena nejen na biblické příběhy, ale také na praktické zapojení dětí do života církve. V období Velikonoc se například učily o událostech Svatého týdne a zároveň zdobily vajíčka, která následně darovaly jedné z farnic.
Velkou část programu tvořila Stezka sv. Václava, která děti provázela během celého pololetí. Obsahovala úkoly z oblasti skutků, znalostí o světcích, zpěvu modliteb i základů křesťanské teologie. Děti zpívaly velikonoční tropar, učily se o svaté Ludmile či dvanácti apoštolech, poznávaly ikony a plnily vědomostní testy. Nechyběly ani hry, které zpestřily výuku – například Citrón, Maluj pouze 10 vteřin či Cinkaná.
Postupně se probírala také témata Dvanáctera svátků a svátku Svaté Trojice. Některé děti představily svého osobního světce a sdílely s ostatními i vlastní dobré skutky.
Na závěrečné hodině se hodnotilo splnění Stezky sv. Václava. Atmosféru prázdnin navodily hry, následovalo promítání fotografií z výletů a děti dostaly na památku kalendáře s fotografiemi z aktivit i se zvýrazněnými svátky a postavami místních světců. Více se můžete dočíst na webu eparchie.
Nedávno jsme psali o tom, že v katolických seminářích světa ubylo o 14 tisíc studentů.
Přečtěte si také
Arcibiskup Albánie: Církev je povolána nabídnout teologii technologií
Duchovní zdraví a modlitba jako cesta k odpovědnému užívání moderních prostředků
Patriarcha Bulharska: AI nesmí vytvářet iluzi náhrady modlitby
Patriarcha Daniel zdůraznil, že úkolem věřících není utíkat od technologií, ale chránit modlitební život a jasnou hierarchii hodnot.
Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala střelba v mormonském kostele v Michigan
Útočník vjel autem do chrámu, zahájil střelbu a zapálil budovu.
V Hradci Králové objevili kruhovou stavbu starší než Stonehenge
V Hradci Králové objevili kruhovou stavbu starší než Stonehenge
Volby jsou prověrkou naší zodpovědnosti, píše arcibiskup Graubner
Arcibiskup Jan Graubner vyzývá věřící k tomu, aby k volbám přišli zodpovědně a volili podle morálních kritérií: proti nenávisti, proti populismu a ve prospěch demokracie a solidarity.